SimCity Societies

Wednesday, 20. February 2008. Gordan

Gameland ocjena: Ukupna ocjena60/100
pppppppppprecenzija
recenzija
recenzija

Nitko ne može poreći kvalitetu prijašnjih izdanja SimCitya, ali isto tako je teško poreći veliku težinu tih igara. Točnije, ne toliko težinu koliko kompleksnost i činjenicu da je kvalitetno upravljanje iole većim gradom značilo da sumanuto klikćete po opcijama i jedva uspijevate kliknuti sve što treba. Količina opcija također nije imala razumijevanja za početnike koji su se nerijetko gubili u šumi mogućnosti koje je igra pružala. EA je odlučio napraviti drastičan preokret i prilagoditi igru svima, tj. casual igračima. Promjena je drastična i ovaj SimCity ne dijeli nikakve zajedničke osobine sa prethodnima osim imena.

Preveliko pojednostavljivanje

Možda je nepravedno što Societies uspoređujemo sa prethodnim nastavcima SimCitya, ali teško je očekivati išta drugo kada igre nose isti korijen naziva. Takva usporedba je nepravedna zato što su iz igre izbačene gotovo sve napredne opcije, a i solidan broj “ne naprednih” opcija što ju u očima starijih igrača čini osakaćenom verzijom SimCitya. Nema više kompleksnog sustava izgradnje vodovoda i prijevozne infrastrukture kao niti planske izgradnje. Nema više niti problema sa novcem. Njega gotovo uvijek ima u izobilju, a jednom kada dođete do solidne ušteđevine teško da ćete je uspjeti potrošiti bez obzira što činili. Igra se zapravo svodi na sandbox način igranja bilo koje tycoon igre bez ikakvih ograničenja. Jednostavno odabirete građevine koje vam se sviđaju i gradite ih gdje god vam padne napamet. Time ćete potrošiti nešto novca, ali ćete ga uskoro i zaraditi jer svaka građevina donosi novac. Građevina ima zaista mnogo, kao i raznih “sitnica” za grad poput klupa, lampi i koševa za smeće, no vjerujemo da će većini igrača takvo besciljno građenje brzo dosaditi.
Prirodnih katastrofa također više nama tj. teško da možemo nazvati katastrofama ono što igra nudi. Primjerice val ekstremne topline će prouzrokovati nestanak struje jer će svi stanovnici pojačano koristiti klima uređaje. Situacija se trenutno rješava izgradnjom još jedne elektrane. Zaista nezanimljivo i nimalo izazovno.
Grafika ne oduševljava niti jednim svojim aspektom. Sve je uredno odrađeno i količina detalja na zgradama je solidna, no daleko je to od današnjih standarda. Hardverski zahtjevi nisu uopće visoki, i igru je moguće pokrenuti na svakom iole modernijem računalu. Animacije izgledaju dobro izdaleka, ali kada se približite sumnjamo da ćete biti oduševljeni.
Zvuk također nije ni po čemu poseban. Ambijentalni zvukovi su nerijetko “šuplji” i neuvjerljivi, a pozadinska muzika ubrzo dosadi.

Neka druga publika

EA je odlučio drastično promijeniti ciljanu skupinu ove igre i to je i kvalitetno odradio. Hardcore obožavatelji prethodnih nastavaka SimCitya (osim 4. verzije jer i ona je priča za sebe) nemaju što tražiti u Societiesu jer će im igra naprosto biti dosadna. S druge pak strane oni koji vole ležerno klikati i bez prevelikog napora uživati u izgradnji grada, te ponekad riješiti pokoji nevelik problem zavoljet će Societies jer pruža upravo to – ležernu zabavu bez velikog opterećenja i razmišljanja. Voljeli bi samo kada EA ne bi “zlorabio” ime SimCity serijala jer se naprosto radi o potpuno drugačijem konceptu igre.

Ukupna ocjena60/100
Izdavač EA Games
Igra ne podrzava multiplayer Igra ne podržava multiplayer opciju