Endless Space

Da nam je znati kako vatra gori u vakuumu...

Endless Space pripada tzv. 4X pod-žanru strategija. Oznaka 4X predstavlja 4 elementa koja su ključna za gameplay: explore (istraži), expand (proširi), exploit (iskoristi) i exterminate (istrijebi). Najpoznatiji predstavnik žanra je svakako Civilization, dok SF okruženje predstavljaju Galactic Civilizations (1 i 2) te Sins of a Solar Empire (koja je ubacila i RTS elemente). Sa ovakvim igrama kao prethodnicima letvica je visoko podignuta, a vi u nastavku pročitajte kako Endless Space kotira.

Ogromni svemir napučen čudnovatim stvorenjima

Endless space vam na izbor za igranje daje devet frakcija koje su poprilično zanimljive. Bazni izvor su očigledno bile Zvjezdane Staze jer nas neke rase neodoljivo podsjećaju na njihove tradicionalne likove. Hissho rasa je kombinacija japanskih samuraja i Klingonaca dok su Craveri slični Borgu sa svojim “consume-all” pristupom, samo što kod njih nema asimilacije, već im sve jednostavno predstavlja hranu. Nas se pak najviše dojmio Horatio, koji je zapravo jedna osoba koja je mislila da je toliko predivna da bi cijeli svemir trebao biti i izgledati kao on. Napravio je nekoliko milijuna klonova, pokorio svoju planetu, sad se okreće zvijezdama kako bi ih uljepšao…svojim likom. Zanimljivo je da su ljudi, iliti homo sapiensi predstavljeni trima frakcijama, s tim da su dvije militaristički nastrojeni, ekonomijom vođeni oligarsi, dok je jedina “ne-zla” frakcija zapravo frakcija odmetnika koji putuju zvijezdama želeći otkriti njihove tajne. U svakom slučaju zanimljiv pogled na našu rasu.

Sam gameplay je iznimno kompleksan i zahtjeva ogromnu količinu mikro menadžmenta, no na sreću ukoliko imate problema tu je odlični tutorial koji vam detaljno objašnjava što se sve događa. Svi oni koji su igrali ovakav tip igara, brzo će shvatiti točno o čemu se tu radi. Igra se na poteze, a većina stvari koje želite uraditi se proteže na nekoliko poteza tako da projekte koje planirate treba pomno isplanirati kako biste imali dovoljno resursa da sve odradite od početka do kraja. Razvojno stablo sadrži 138 različitih tehnologija koje su podijeljene na one vezane za ratovanje, diplomaciju, istraživanje svemira i tehnološki razvitak. Iako vi imate mogućnost ići putem kojim god želite sa bilo kojom frakcijom, određeni afiniteti postoje, no kod odabira frakcije jasno je naznačeno za svaku ono u čemu je dobra, a u čemu loša (iako postoji mogućnost prilagođavanja svake frakcije po želji prije početka). Slična stvar je i sa umjetnom inteligencijom, gdje će se vaši protivnici ponašati upravo onako kakvog su karaktera njihove rase što je posebno zanimljivo ako na početnim postavkama za ostale frakcije izaberete “random” stavku u kojem slučaju onda nikad ne znate s kim imate posla.

Borbe su jedini trenuci u kojima igra približava akciju i vi vidite iz prve ruke vašu stvarnu moć, odnosno moć vaše flote. Brodovi svake frakcije se drastično razlikuju (možda ne toliko performansama koliko izgledom), a moguće ih je i dodatno nadograđivati sa novootkrivenim tehnologijama što uvijek, osim što statistički utječe, bude i vidljivo na samom brodu. Mehanika borbe je uzor našla u X-COM-u; podijeljena je na tri faze, odnosno na dalekometnu borbu, borbu na srednjoj udaljenosti i blisku borbu. Neki brodovi su bolji u jednom, a neki u drugom aspektu tako da je uvijek dobro imati raznoliku flotu. Vi također dajete zapovjedi svojoj floti, što vezano za brodove, a što vezano za heroja koji može biti priključen floti te joj daje dodatnog asa u rukavu. Nakon dužeg igranja borba zna postati malo repetitivna pa pozdravljamo opciju kojom borbu automatski okončavate i dobivate samo izvješće kako je sve završilo. U početku ćete to rjeđe koristiti no kad budete “sve vidjeli i sve prošli”, nekad ćete jednostavno htjeti što prije to završiti, pogotovo ako je pobjeda zajamčena.

Ogromni svemir napučen čudnovatim stvorenjima (2. dio)

Igra izgleda stvarno vrlo dobro, izbornici su pregledni i nisu pretjerano zakomplicirani (izgledom, što nije slučaj sa velikom sadržajem), a svemirske bitke su definitivno na razini, pogotovo kad se uzme u obzir da se brodovi kroz mogu uvelike mijenjati. Sve u svemu nešto što bismo i očekivali od ambiciozne igre ovog žanra. Zvuk, odnosno pozadinska glazba je ugodna te po našem mišljenju niti posebno odmaže igri niti ju posebno izdvaja iz konkurencije. Bilo bi lijepo kada bi tutorial bio govoren umjesto da toliko čitamo, no to i nije toliki problem budući da bismo ionako mogli malo više čitati.

4X igra za 2012

Endless Space je u svakom pogledu 4X igra (samostalna, a ne ekspanzija postojeće) koja će obilježiti žanr, s obzirom da nema na vidiku nečeg posebnog do kraja godine. Sama ta činjenica bi trebala biti dovoljna da ju ljubitelji žanra isprobaju, no zbog svoje kompleksnosti (pogotovo kasnije tokom igranja te na višim težinama), velikom opsegu i zahtijevanju na visokoj razini mikro menadžmenta ne preporučujemo ju onima kojima žanr nije poznat, odnosno nisu ljubitelji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 18:59