Warhammer 40000: Dawn of War II

Što više ubijate, više levela dobivate...

Znamo da kasnimo sa ovom recenzijom, iskreno nismo se nadali da će igra biti ovoliko popularna te se toliko dugo zadržati na top-listi najprodavanijih igara. Ispričavamo se na zakašnjenju i donosimo vam recenziju jednog od najprodavanijih RTS-ova u zadnjih nekoliko godina.

Hack & slash?

Prije nego počnemo sa samim opisom igre želimo samo napomenuti da ćemo sa na igru osvrtati u njenoj originalnoj verziji, odnosno v1.0, dakle bez ikakvih patcheva koji su izašli od onda. S tim rečenim krenimo…Iako igra nosi isti podnaslov kao i njen prethodnik, ne nastavlja se na njegovu radnju. Priča u single player kampanji je standardna, vi ste mladi perspektivni borac Blood Ravensa, elitne jedinice Space marinesa. U početku se borite protiv orkova da bi kako igra odmiče protivnici postajali raznovrsniji u oblicima Eldara i Tyranidsa. Rase su zanimljive, neki će ih prepoznati iz drugih igara (pod drugim imenima), no velika je vjerojatnost da su te druge igre ideje uzele od izvornog Warhammera 40000, koji je bio p&p igra nalik na D&D, a kasnije i board game (igra na ploči). Sama single player kampanja je u najmanju ruku zanimljiva, ne što se tiče sadržaja, već što se tiče izvedbe. Naime igra više podsjeća na futuristički hack & slash sa puškama nego na strategiju. Cijelu kampanju vi vodite do 4 jedinice istovremeno i samo s njima, bez gradnje ili skupljanja resursa prelazite mape. Svim jedinicama rastu leveli te nalazite bolju opremu i oružje za njih, baš kao u svakom RPG-u. Ovo je svakako zanimljiv koncept, koji još nismo vidjeli u RTS-ovima. Mape su velike i pune uništivih stvari, ali problem je u tome što su repetitivne, na iste mape ćete se nekad vraćati i po nekoliko puta i boriti se sa istim protivnicima što je definitivno veliki minus. Multiplayer ili skirmish su totalno različiti i ovdje zapravo igra pokazuje svoju pravu vrijednost. Još u prošlom nastavku Relic nas je upoznao sa jednim od najdinamičnijih sustava borbe u RTS-ovima uopće. U novoj inačici odlučili su podići to na novi nivo, naime sada je doslovno jedini način za funkcioniranje osvajanje i čuvanje tzv. requisition nodesa kojima i dobivate resurse da pravite jedinice i povećavate količinu jedinica koje možete napraviti. Naravno production queue je ovdje, no on će stagnirati ukoliko počnete gubiti ključne nodese. U skirmishu/multiplayeru birate jednu od 4 rase te birate commandera, koji će biti vaša produžena ruka u bitci, on će isto kao i u single player kampanji dobivati levele i nove skillove, te postajati sve jači i jači. Moramo priznati da je ovako nešto veliko osvježenje u RTS žanru te pozdravljamo pristup developera iz Relica, jer su uspješno izbacili tradicionalni, pomalo dosadni sakupi-izgradi-nadogradi-napadni sa svime što imaš pristup.

Kako izgleda i zvuči 40000. godina…

Odlično! Vizualna prezentacija je na najvišem nivou, naravno povezano sa žanrom te na najljepši mogući način oživljuje ovu popularnu p&p igru. Zvuk ni malo ne kaska za grafikom te čak možemo reći da bi se neki FPS-ovi mogli usporediti s Warhammerom što se tiče zvučnih efekata. Igru bismo preporučili i onima koji vole akcijske RPG-ove i onima koji vole RTS-ove, jer je su relativno uspješno spojeni elementi oba svijeta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 15:41