Fallout: New Vegas

Umrtvljeni okoliš

Četvrti dio ovog popularnog serijala donosi nam nove likove pa tako i potpuno novu radnju naznačujući da ovo nije direktan nastavak Fallouta 3, već samostalna priča u koju se upuštamo. Sasvim nova priča smještena je 3 godine od zadnjih događaja u Falloutu 3, čineći ovaj nastavak i kronološki najnovijim.

Related content

Uvod

Uvodna scena, koja i nije tako ugodna daje nam do znanja da apsolutno nismo poželjni na ovim prostorima. Pokradeni, te naposljetku i upucani u glavu, postajemo ovisni o lokalnim mještanima koji se nalaze u neposrednoj blizini. Iz groba nas je izvukao čudni robot te odnio u obližnje selo, gdje nas lokalni doktor oživljava. Skupljamo osnovne informacije te saznajemo da smo radili kao dostavljač i da nam je paket kojeg smo trebali dostaviti ukraden. Raspitujemo se o čovjeku koji nas je pokušao ubiti te polako napredujemo u zajednici obavljajući sitne zadatke. Kako vrijeme odmiče, skupili smo sve više informacija te se krećemo prema drugim gradovima gdje nas čekaju važne odluke. Naći ćemo se usred rata tri glavne frakcije na ovim područjima. Ovaj rat vodi se oko grada Las Vegas, koji je ostao nedirnut uslijed nuklearne eksplozije te se u njemu nastavlja život koji je najpoželjniji na ovim teritorijima. Blizu grada se nalazi brana, koja ga opskrbljuje energijom i vodom. Naše odluke i načini ispunjavanja zadataka odredit će pobjednika nad ovim teritorijem…

Detalji su još uvijek u modi

Ovaj naslov ističe se na području priče i popratnih questova te slobodnog izbora u dijalozima i izvršavanju samih zadataka. Kada započnemo igru, bez nekih obaveza moći ćemo protrčati kroz sve glavne zadatke, iako će nam biti puno lakše kada bi rješavali i one sa strane. Detalji u priči međusobno se nadovezuju i nadopunjuju, što daje neki poseban osjećaj povezanosti. Posebna stvar koja nam se svidjela su naši izbori u dijalozima sa mještanima i glavnim likovima priče. Svaka rečenica bitno mijenja napredak naše kampanje i reakcije ljudi zajednica u kojima se nalazimo. Zadaci se mogu izvršiti na par načina uključujući u priču našu volju da činimo dobra djela, ili pak ona ”zločesta”. Posljedice naših djela mjerit će se u količini karme pa će tako u kasnijim dijelovima igre naše ponašanje uzrokovati neke nagrade i dodatne zadatke. Ako smo radili ”zločeste” stvari, loša karma će nas dovesti do nevolja i problema. Naposljetku i neki od mnoštva perkova promijenit će tok naše kampanje. Da ih ne nabrajamo sve, i kvarimo iznenađenja, mogli bismo napomenuti jedan posebni perk po imenu ”Confirmed Bachelor”. Ovaj perk nam otključava razne rečenice u dijalogu prema muškom rodu. Ponekad to djeluje i komično, ali svakako je vrlo korisno. Umjesto da drugom muškarcu radimo neke usluge, poput ubijanja zombija, ili čudovišta, on će nam dati potrebne informacije na licu mjesta! Gameplay je sam po sebi ostao isti. Otkrivanje područja, skupljanje raznih bogatstava te stjecanje prijatelja iz nama najpoželjnijih frakcija. Napretkom kroz priču dobivamo iskustvo i time povećavamo level. Kao i u svakoj igri s RPG elementom, povećavat ćemo statse koji su nama najpoželjniji. Statsi u igri nisu baš tipični… tu će se naći svašta, od znanja korištenja tehnike, popravljanja oružja do spretnosti baratanja jezikom i spuštanja cijena u ”trgovinama”. Već spomenuti perkovi su zaduženi za dodavanje različitih nijansi u gameplayu, pokraj postojećih statsa. Nova mogućnost je spravljanje raznih napitaka, medicine te pravljenje oružja. Naravno, za ovo sve potrebni su nam odgovarajući sastojci te određena lokacija na kojima ovo sve možemo praviti. Na samom početku kroz neki mali tutorial, naučit ćemo napraviti lijek na logorskoj vatri… Ovo definitivno dodaje još malo mogućnosti i slobodne volje u igru. Na normalnim postavkama kampanja će se nekima činiti krajnje nerealna i suviše lagana, pogotovo zato što možemo nositi preko dvadeset pušaka, pištolja, sjekira, čekića… raznih boca i ostalog ”blaga” koje nađemo na leđima, a da nas to ne uspori. Moguće je da se pretrpamo stvarima, pa da ne možemo hodati, ali je ova količina itema koju možemo sa sobom nesmetano nositi pretjerana čak i za virtualni svijet! Poprilično nerealno je i to, da uopće ne moramo spavati, jesti i piti, a kada nas netko napadne i osakati nogu ili ruku, jednim klikom si to možemo ”popraviti”. Ovaj takozvani normalan mod bi nekima mogao brzo dosaditi zbog navedenih argumenata. Dobra vijest je da postoji i hardcore mod, u kojemu je ovo sve nabrojano jako bitno. Moramo paziti na dehidraciju, poslije ozlijede moramo naći doktora, manje stvari možemo nositi sa sobom… Ali bi nekima ovaj mod mogao biti i prenaporan te krajnje frustrirajući. Kada bi barem postojala ona čarobna sredina…

Nova priča, staro ruho

Uz ovu novu priču, očekivali bi i neke promjene u vizualnom predstavljanju sadržaja ovog naslova! Što se tiče grafike, djeluje vrlo zastarjelo, i isto tako odbojno. Zapravo djeluje kao: ”Fallout 3”, a Fallout 3 kao: ”The Elder Scrolls IV: Oblivion”. Nadamo se da smo ovom kompliciranom usporedbom objasnili o čemu se radi. Da podsjetimo – Fallout 3 je izašao prije skoro tri godine, a Oblivion prije skoro pet! Kamera iz prvog lica, mnogima je odbojna za ovu vrstu igre pošto ne možemo vidjeti koliko smo zgodni sa novim odjelom, frizurom ili masivnim čekićem na leđima, dok je ona iz trećeg lica krajnje neugodna i nepogodna za korištenje. Naš lik će izgledati smotano i neprirodno, a njegove kretnje djeluju smiješno! Nišaniti je apsolutno nemoguće, a skupljanje stvari težak zadatak. Mnogi ljudi se na službenom forumu žale na razne bugove i ”zapinjanja” u igri, a kako i ne bi kada smo ih i sami doživjeli. Sve u svemu, doslovno stand-alone ekspanzija koja bi nas mogla zabaviti unatoč nekim očitim problemima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. svibanj 2024 13:10