Dungeon Siege III

Bossevi su posebno izazovni

Hack & slash žanr je oduvijek bio popularan, pogotovo na PC-u još u doba legendarnog Diabla i Baldur’s Gatea koji i dan danas stoje kao remek djela gaming kulture, iako su imale popriličan naglasak na RPG dio igre, a ne samo na onaj sa sjeckanjem. Dungeon Siege franšiza se pak više oslanjala upravo na taj dinamičniji dio. Igra je u nekim aspektima ostala u potpunosti vjerna svojim prethodnicima, no uvedeno je dovoljno noviteta da se serijal osvježi i uvede u novo desetljeće.

Related content

Pražnjenje dungeona na 4 načina

Prvi odabir koji će vam biti ponuđen je onaj izabiranja lika, a na izbor imate četiri i svi se razlikuju po svojim sposobnostima. Imamo Lucasa koji je tipični warrior, odnosno mačevalac ako ćemo biti precizniji, Anjali, tzv. archon koja se oslanja pretežito na vatrenu magiju, Reinhart koji koristi različite vrste magije i Katarina koja se specijalizirala za vatreno oružje. Ono što je novina je tzv. stance, odnosno način na koji se borite, a svaki lik ima dva. Tako će Lucas koristiti kao jedan set oružja mač i štit, a kao drugi ogromni greatsword za koji su mu potrebne obje ruke. Anjali će zbog svog mističnog podrijetla moći prijeći u oblik archona gdje kontrolira vatru, a dok je u ljudskom bori se s kopljem. Reinhart kao pravi iskusni čarobnjak će koristiti Entropic magiju koja je odlična protiv grupa neprijatelja ili Dynamic magiju koja je bolja u borbi 1-na-1. Katarina će koristiti svoju dalekometnu pušku iz daleka, a kada joj se neprijatelji približe bolje će doći par pištolja koji neodoljivo podsjećaju na stare kubure. Uz sve to svaki lik ima i obrambeni stance koji je kao takav isti za sve likove, ali u sklopu njega ćete birati različite abilitye. Stance je svakako aspekt igre koji bismo izdvojili kao veliki plus.

Nakon što počinjete dobivati levele i razvijati lika pomislit ćete da je igra previše pojednostavljena, no to će vam se učiniti samo na prvi pogled. Naime svaki lik ima 9 osnovnih abilitya, koji se djele u 3 klase po jačini i unutar klase po stanceu. To je samo 9 skillova i u usporedbi sa ostalim ovakvim igrama se čini malo, no svaki ability ima svoj empowered oblik, do kojeg dođete korištenjem samog abilitya, način razvijanja koji se koristio u svakoj igri serijala. Također ćete moći koristiti i proficenty bodove koji vam pojačavaju svaki skill na jedan od dva različita načina, no morate paziti, jer nema dovoljno bodova da biste sve “izmaxirali”, tako da je potrebno biti pažljiv sa odabirom. No ni to nije sve, svaki lik ima sebi svojstvene talente (njih 10) koje ćete razvijati, a koji će na pasivni način poboljšavati vašeg lika. Kad se sve to zbroji, od situacije koja je na prvi pogled izgledala pojednostavljeno možemo vidjeti da je razvoj lika iznimno kompleksan.

Borba i loot sustav su odlični, gameplay je fluidan i nikad vam neće biti dosadno jer su protivnici raznovrsni, a uvijek će tu i tamo iskočiti neki boss koji će vam malo zagorčati život. Igra nije teška, no nije niti lagana, već fino balansira između zahtjevnog i zabavnog. Nažalost za razliku od svojih prethodnika ovdje ćete u jednom trenutku moći koristiti samo dva lika, gdje vi kontrolirate svog, a A.I. drugog, dok vi samo birate stance koji će koristiti. Moramo pohvaliti developere jer je A.I. vašeg suborca stvarno dobar i često ćete se naći u situacijama gdje on spašava vas, a ne vi njega. Oni koji ne vole mikro menadžment na razini opremanja lika se neće dobro provesti, jer kao što smo već spomenuli, loot sustav je takav da vas konstantno tjera da kombinirate razne nove iteme koje ćete pronalaziti kroz igru.

Dizajn jači od tehnikalija

Igra grafički ne izgleda ništa spektakularno, pogotovo što se tiče modela NPC-eva, ali je zato dizajn samih levela odličan. Šetat ćete se mračnim šumama i kriptama, razrušenim dvorcima i ogromnim velegradovima te ćete ostati zapanjeni raznolikošću vašeg virtualnog svijeta. Glazbeni soundtrack je odličan i fino prati događaje na terenu, ali je voice acting nažalost ispodprosječan, tako da priča koja se pokušava prenijeti kroz dijaloge gubi dio svoje težine. Također treba reći da su kontrole u potpunosti prilagođene konzolama te je igra preko tipkovnice i miša jako nezgodna; tako da ako imate, koristite gamepad.

Dungeon Siege III je ujedno i pomak unazad i pomak unaprijed u serijalu; razočaranje je ograničenost broja suboraca na samo jednog, kratko trajanje i zanemarivanje platforme koja je iznijela cijeli serijal, no igra je nevjerojatno zabavna i tjera vas da dobijete još samo jedan bolji amulet ili dobijete samo još jedan level, što je znak fantastične igrivosti. U vrućim ljetnim danima koji nam dolaze, Dungeon Siege III preporučujemo kao idealnu razbibrigu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 23:01