Heroes of the Storm (pregled)

Heroes of the Storm (pregled)
  • Platforme: PC, Mac
  • Izdavač: Blizzard Entertainment
  • Žanr: MOBA
  • Datum izlaska: 2.6.2015.

Zasigurno je većina vas već čula za Blizzardov pokušaj proboja u mega-popularan MOBA žanr. Heroes of the Storm službeno izlazi 2.6. no toliko dugo je već dostupan igračima da imamo osjećaj kako je igra već dosta dugo s nama. Zašto je to tako? Zato što o njoj slušamo i igramo ju već skoro 5 godina.

Početna ideja za igru ovakvog tipa se javila još 2010. prilikom demonstriranja modding mogućnosti za Starcraft II: Wings of Liberty. Već slijedeće godine na BlizzConu je najavljena Blizzard DOTA. 2012 je više-manje prošla u sudskim sporovima sa Valveom, zbog korištenja imena Dota, s obzirom da su ime, a u konačnici i igra originalno nastali iz Warcrafta III. Sporovi su se razriješili, Valve zadržao prava na ime, a intenzivnije nastavio sa razvojem. Alpha faza testiranja započinje u ožujku 2014. i traje do rujna iste godine, da bi se zatim ponovo otvorila listopadu. Alpha neprekidno traje do početka zatvorenog beta testiranja u siječnju 2015. Nedugo nakon početka beta faze i mi smo uspijeli dobiti pozivnicu za igranje, da bi otvorena beta počela prije otprilike dva tjedna i širom otvorila svoja vrata igračima.

hots-all
Heroes of the Storm (pregled)

Moramo priznati da smo tokom našeg igranja imali poprilično pozitivna iskustva. Prirodno je da HotS vuče usporedbe sa Dota-om 2 i LoL-om, kao najprominentnijim predstavnicima žanra, ali nismo osjećali manjak originalnosti iz jednostavnog razloga što je u ovom žanru već stvarno sve viđeno i teško je biti posebno originalan. Dostupno za igranje vam je nekoliko arena, a svaka od njih ima svoj vizualni stil i posebnosti. U jednoj od njih ćete imati mogućnost bombardiranja ključnih točaka mape uz pomoć gusarskog broda, no samo ako platite, dok će se u drugoj, ako ostvarite kontrolu nad ključnim točkama, jedan član tima moći pretvoriti u zmaja i donijeti vam značajnu prednost. Arene unose živost, ali nakon dužeg igranja ćete uvidjeti da se sve svodi na kontrolu ključnih točaka, koja vam samim time daje kontrolu nad mapom i lakšu pobjedu.

Slično kao što mnogi govore da je Hearthstone simplificirana verzija Magic: The Gatheringa (neki će reći i vrlo simplificirana), tako će zasigurno mnogi reći da je HotS simplificirana verzija već spomenutih etabliranih MOBA naslova. Naime ovdje tijekom igranja nećete kupovati iteme, već se razvoj lika odnosi isključivo na talente (ili skillove, kako vam je draže), te u konačnici vještinu igrača. Dakle nećete se morati zamarati prikupljanjem zlata, već će farmanje biti isključivo za xp. Takav način igranja je rezultirao bržim mečevima jer je razvojni dio meča puno kraći. Tome u prilog idu i mape, koje su po našem mišljenju dizajnirane sa agresivnim stilom igre na umu.

Nakon što se odmaknete od tutoriala i AI protivnika (koji bivaju progresivno teži što više pobjeđujete) dolazimo do PvP borbe. Nju je teško komentirati jer ćete se nagledati stvarno svačega. Kao što je to uvijek slučaj sa ljudskim faktorom, nikad nećete unaprijed znati što će se dogoditi kad vam Nexus dodijeli ekipu. Nekad ćete biti savršeno sinkronizirani i igranje će biti užitak, dok ćete nekad čupati kosu sa glave jer jedan „heroj“ konstantno viče (čitaj: piše sa uključenim capsom) yolo i glumi Leeroy Jenkinsa.

hots-starcraft
Heroes of the Storm (pregled)

U usporedbi sa konkurencijom dostupan broj heroja je trenutno mali, ali s obzirom na ogromni predložak sigurno će se ubrzo povećati. Svi heroji su podijeljeni u klasične role od supporta do carrya i sve između – ukratko, ništa novo. Ono što bi trebalo biti posebno, barem kako se iz Blizzarda hvale, je njihov matchmaking sistem koji je napredniji od ostalih, te bi vas uvijek trebao stavljati u konkurentne mečeve (slabiji igrači protiv slabiji, bolji protiv boljih). Iskreno nismo primijetili neke značajnije razlike od ostalih MOBA igara, jer se uvijek nađu krajnosti u ekipama, kako u jednu, tako i drugu stranu.

Još jedna stvar koju iz Blizzarda ističu je činjenica da je HotS igra više namijenjena casual igračima. Taj stav su zauzeli nakon pritužbi da je napredovanje kroz igru jednostavno presporo i preskupo. Developeri su zatim izašli sa objavom da su HotS zamislili kao igru za „igrače koji nemaju vremena igrati MOBA igre“. To u praksi znači da će u njoj vjerojatno više uživati oni koji se ulogiraju jednom dnevno kako bi ispunili dnevne zadatke, a manje oni kojima je igranje MOBA-i svakodnevna i cjelodnevna aktivnost.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 07:12