Auto Assault

Kako li smo samo fancy obučeni

Krajem 2030. godine otkrivena je grupa meteora neobično blizu Zemlji te je uskoro potvrđeno kako je sudar neizbježan. Začudo posljedice udara meteora su bile gotovo zanemarive, ali uskoro se ispostavi da se ne radi o meteorima već o nepoznatoj tvari ili biću s kojim je nemoguće komunicirati zbog zaštitnog polja koje okružuje sve “meteore”. Vlade diljem svijeta su uskoro stavile u karantenu sve meteore radi “daljnjih proučavanja”. Pet godina kasnije utjecaj vanzemaljskih spora koje su se raširile Zemljom je itekako vidljiv. Ljudi su počeli mutirati. Očekivano, mutanti su diskriminirani i uskoro im je zabranjeno pohađati javne škole zajedno sa “čistim” ljudima. Uz napore da se otkrije uzrok i da se spriječe nove mutacije vlade tajno potiču mutante da se odsele i odcjepe od ljudi seleći ih u nova naselja. Sve veće mutacije i sve veća brojnost mutanata povećavaju netrpeljivost i otvoreni sukobi su sve češći. Svi napori da se mutanti dovedu pod kontrolu su neslavno propali i preostalo je samo jedno rješenje – masovna upotreba nuklearnih bombi. Odabrani, čisti ljudi su smješteni na sigurno u podzemne nastambe u kojima će biti idućih nekoliko stoljeća dok se Zemlja ne oporavi od nuklearnog holokausta.

Kad strpljenje popusti

Instalacija igre je proces koji bi trebao biti gotov u nekom konačnom vremenu obično ne duljem od desetak minuta. Nažalost Auto Assault se ne pridržava tog postulata i instalacija na našem računalu je trajala gotovo tri sata! Što se događalo tijekom ta tri sata ne bi vam točno znali reći jer smo nakon pola sata otišli od računala kako mu ne bi učinili nešto što bi nam poslije bilo žao. Najveći problem nije to što instalacija traje nehumano dugo već to što nemate blagog pojma koliko će trajati. Igra ispisuje svoju pretpostavku koliko još minuta će proces trajati, ali taj podatak nema veze sa zdravom pameću. Sve u svemu igra je skinula gotovo gigabajt zakrpa, otpakirala ih, prepakirala, pa ponovo zapakirala i onda smo napokon bili spremni igrat. Mukama ovdje nije kraj. Dan nakon instalacije smo se ponovo krenuli igrati, a kad tamo dobro poznati ekran sa mučnom “update in progress …” porukom. Na svu sreću taj put smo čekali samo desetak minuta. Igra naprosto prilikom svakog pokretanja skida zakrpe i dodatni sadržaj koji se nerijetko mjeri u stotinama megabajta, a unatoč tome što imamo prilično brzu vezu na Net download se vukao poput umornog puža. Nemate li flat-rate nismo sigurni je li ovo igra za vas jer ne postoji način da ne skidate zakrpe pošto igra obavezno prije pokretanja provjeri “ima li što novog”. Nadamo se da će se situacija stabilizirati nakon nekog vremena jer ovo što smo iskusili je gotovo nehumano.

Ljudi i ostali

Kreiranje lika je dobro poznat proces iz sličnih igara. Podešavati možete apsolutno sve – od boje kose i očiju pa do odjeće i tjelesne građe. Dakako, ovisno o rasi koju odaberete vaš lik će imati određene tjelesne atribute i općenit izgled koji nije moguće mijenjat.

Svi igrači i likovi su podijeljeni u tri rase. Razlike između njih su velike i neupitno nadilaze kozmetičke promjene koje su često jedina razlika u mnogim igrama.

Ljudska rasa ima jednostavan cilj – vratiti svjetski poredak u stanje kakvo je nekada bilo. Put do tog cilja je u najmanju ruku trnovit pošto se protiv ljudi bore mnoga bića za koja ljudi vjeruju da su manje vrijedna od njih. Ljudska rasa nudi svim svojim pripadnicima nagrade za uspješno obavljene zadatke kao i bonuse za velika dostignuća u borbi protiv neprijatelja. Uz mnogo truda i napora ljudi su uspjeli minimalizirati posljedice kontaminacije gradeći štitove oko svojih naselja.

Mutanti svijet doživljavaju nešto drugačije. Oni se žele sjediniti sa prirodom i omogućiti novim oblicima života da se slobodno razvijaju kako god požele – kako bi bilo što više mutanata. Četiri plemena (Champions, Shamans, Archons, Avengers) trude se očuvati postojeće stanje na Zemlji i očuvati prirodu (tj. ono što oni nazivaju prirodom), a to uglavnom postižu svojom brojnošću.

Biomekovi ili skraćeno Meks oslanjaju se na tehnologiju i implantacije kojima poboljšavaju svoje vojnike. Napredna tehnologija im omogućava gotovo potpunu zaštitu od kontaminacije i tehničku nadmoć nad ostalim rasama. Njihova misija je spasiti humanoidne oblike života, maksimalno ih unaprijediti i zauvijek izbrisati sa lica Zemlje sve ostale oblike života.

Odabir klase lika unutar rase na prvi pogled nije toliko važan, ali on određuje koje vještine vaš lik posjeduje i kako će se razvijati tijekom vremena. Odabir rase je jednako važan, ali vjerujte nam da ćete se podjednako zabaviti sa svim rasama jer oružja i vozila ima na pretek. Detaljnije informacije o rasama i klasama nalaze se u odličnom priručniku koji dolazi uz igru.

Brum, brum

Zemlja izgleda opustošeno i razrušeno. Prekrivena je ostacima nekadašnje civilizacije, a pošto se prašina još nije slegla malo sunčevih zraka uspije prodrijeti atmosferu pa je vidljivost uglavnom nikakva. U takvom okruženju vi i vaše vjerno prijevozno sredstvo izvršavate razne misije i pokušavate Zemlju učiniti što boljim mjestom za život vaše rase. Kao i u svakom RPG-alike naslovu isprva ćete glavunjati uokolo bez nekog određenog cilja dok se ne upoznate sa sučeljem i ostalim elementima igre. Sučelje je solidno. Odlikuju ga neka jedinstvena rješenje i vrlo je funkcionalno. Upravljanje vozilom je svedeno na očekivane, rudimentarne kontrole za smjer i gas uz upotrebu miša za nišanjenje i pucanje koje se uglavnom odvija dok sumanuto jurite kroz ruševine nekadašnjih gradova. Vozila variraju od nečeg što bi mogli nazvati nabrijanim kombijima i automobilima pa do raznih vanzemaljskih kreacija. Isprva naravno nećete imati neko spektakularno vozilo, ali nakon par uspješno riješenih misija već možete nadograditi naoružanje, oklop i sve ostale elemente.

Prve misije su vrlo jednostavne. Uglavnom se svode na pronalazak nečega i nekoga i uništenje istog. Pošto na radaru najčešće imate lokaciju mete pronaći ju nije problem. Borbe su vrlo brze i osim u boss bitkama uvijek se borite protiv brojčano nadmoćnih neprijatelja pa valja biti na oprezu. Ovisno o oružju treba prilagodit taktiku, ali municije gotovo uvijek ima na pretek pa nema potrebe za štednjom i racionalnom upotrebom vatrene moći. Kada vas “ubiju” tj. kada vam unište vozilo biti ćete teleportirani na jednu od početnih lokacija. Bitke sa raznim bossovima su češće nego što smo navikli u ostalim igrama i unose svježinu u borbe.

Tehnička nezrelost

Automobili izgledaju dobro, ali okolinu uglavnom odlikuju loše teksture kojima nedostaje detalja. Igra je općenito vrlo tamna što zna iritirati, ali na svu sreću prikriva nedostatke u grafici. Bugovi se ponajprije manifestiraju na objektima koji lete uokolo, a očito je da im je mjesto na zemlji te u problemima sa memorijom koji uzrokuju značajan pad broja frameova u sekundi (FPS) nakon otprilike sat vremena igranja prisiljavajući igrače da nakon toga resetiraju igru što je krajnje iritantno.

Na zvuku uistinu treba proraditi! Premda je za očekivati da je najčešći zvučni efekt brujanje motora vozila, gotovo se može reći da je to jedini zvučni efekt u cijeloj igri. Međuscene su nijeme, a ostali ambijentalni zvukovi krajnje siromašni. Na svu sreću tehničkih problema sa zvukom nema.

Čekamo iduću verziju

Igra ima zaista mnogo potencijala. Originalna je i tehnički solidno realizirana, ali makar se definitivno ne radi o beti sudeći prema nekim propustima igra je ipak prerano puštena na tržište. Masivna potrošnja bandwitha je još i najmanji problem, ali ostali propusti u tehničkoj realizaciji umanjuju kvalitetu inače dobroj igri. Trenutno serveri ne vrve igračima, pa se zna dogoditi da imate osjećaj da igrate kakvu singleplayer, a ne massive multiplayer igru. Nadamo se da će NCsoft nastaviti sa poboljšanjima jer se radi o uistinu obećavajućem naslovu koji već sada nudi mnogo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 13:03