VELIKO OTKRIĆE

Šetao psa po šumi, ugledao neobičan predmet i pozvao stručnjake: ‘Pa to je jedan od najvećih dinosaura!‘

Philippe Psaila/Sciencephoto/Profimedia/Philippe Psaila/sciencephoto/profimedia
Titanosauri pripadaju porodici sauropoda - dugovratih biljojeda koji su bili jedni od najvećih dinosaura svog vremena

Slučajnim otkrićem u južnoj Francuskoj pronađen je gotovo potpuni kostur dinosaura koji je povezan od stražnjeg dijela lubanje do repa. Lokalna arheološka i paleontološka udruga posljednje je dvije godine iskapala nalazište te su došli do zaključka kako je do sad pronađeno 70 posto kostura titanosaura starosti oko 70 milijuna godina, piše CNN.

Masivni fosil pronađen je u svibnju 2022. kad je 25-godišnji amaterski paleontolog Damien Boschetto šetao psa šumom u francuskom Montouliersu i primijetio nešto neobično. Boschetto se približio nedavno urušenom rubu litice i ugledao kost koja je virila iz zemlje te je o svojem nalazu obavijestio lokalni medij France Bleu.

Arheološka i paleontološka udruga pri Muzeju Cruzy u suradnji s Francuskim nacionalnim centrom za znanstvena istraživanja identificirala je gotovo 10 metara dug fosil kao kostur titanosaura. Ono što čini nalazište posebnim je što su kosti pronađene u gotovo izvornom anatomskom položaju.

image

Istraživanje fosila u Francuskoj

Philippe Psaila/Sciencephoto/Profimedia/Philippe Psaila/sciencephoto/profimedia

- Otkrivanje ostataka dinosaura uvijek je uzbudljivo i zanimljivo za znanstvena istraživanja, kao i za razumijevanje ekosustava tog vremena, rekao je Boschetto koji je član udruge posljednjih osam godina.

Grupa entuzijasta povijesti i arheologije osnovala je 1975. godine Arheološku i paleontološku udrugu kako bi zaštitila baštinu oko sela Cruzy, a neki od članova postali su amaterski paleontolozi zbog brojnih fosila dinosaura koji se nalaze u tom području. Danas udrugu čine stanovnici regije, među kojima je nekoliko znanstvenika i studenata.

Kostur titanosaura pronađen je tijekom iskapanja zajedno s fosilima raznih dinosaura i kralježnjaka poput rhabdodona (dinosaur biljojed), theropoda i krokodila. Kostur titanosaura se trenutno nalazi u laboratoriju muzeja Cruzy gdje će se dalje proučavati, a procijenjena starost fosila iznosi oko 70 do 72 milijuna godina.

Titanosauri pripadaju skupini dinosaura poznatih pod nazivom sauropodi, porodici dugovratih biljojeda koji su bili jedni od najvećih dinosaura svog vremena. Pronalazak kostura u ovakvom povezanom stanju sugerira da je tijelo pokopano prije nego što se potpuno raspalo, ostavljajući neka tkiva koja povezuju kosti jednu s drugom.

- Cjelovitost uzorka olakšat će utvrđivanje o tome radi li se o novoj vrsti ili novom primjerku već poznate vrste. Trebat će vremena da saznamo sve detalje o novom primjerku, ali siguran sam da će pružiti važne nove informacije, rekao je Matthew Carrano, istraživački geolog i kustos prirodoslovnog muzeja.

Udruga nastavlja s istraživanjem fosila i daljnjim pretraživanjem područja te se nadaju da će dobiti sredstva za stvaranje velikog muzeja koji može primiti i predstaviti pronađene fosile.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker